Gecertificeerd worden

Wij bewaken ons kwaliteitslabel
Het FFP-Keurmerk staat voor deskundigheid, integriteit en praktijkervaring. De FFP vindt het cruciaal dat dit zo blijft. Daarom stellen wij strenge voorwaarden aan opname in ons register van gecertificeerd financieel planners met het FFP-Keurmerk. Ook wie eenmaal gecertificeerd is, moet aan diverse eisen voldoen om zijn registratie te behouden.

Voor toelating tot het FFP-Register gelden de volgende eisen:

  • Met goed gevolg afleggen van het FFP-Examen. Dit is een examen op HBO+ niveau met toetsing van het kennisniveau op zes vakgebieden en de integrale toepassing daarvan; deze benadering is bepalend voor het onderscheidend karakter in de advisering. Zie ook Examen doen.
  • Onderschrijven van de FFP-Gedragscode.
  • Voldoende beroepsaansprakelijkheidsverzekering of andere financiële waarborgen.
  • Nakoming van de betaling van een jaarlijkse contributie.
  • Betaling van een inschrijfgeld;
  • Nakoming van het vereiste van jaarlijkse permanente educatie.

Diploma en geldigheidsduur
Geslaagden voor het FFP-Examen ontvangen het FFP-Diploma. Voor toelating tot het register heeft dit diploma een geldigheidsduur van twaalf maanden.

Aanmelding voor toelating tot het register betekent automatisch ook aanmelding als lid van de Vereniging FFP. Elke gecertificeerd financieel planner is lid van onze vereniging.

Hoe wordt u lid?
U ontvangt van het FFP bureau de inschrijfformulieren digitaal zodra u geslaagd bent voor het FFP-diploma. Hiermee schrijft u zich in in het register Stichting Certificering FFP én om lid te worden van de vereniging FFP. Zodra alle informatie digitaal is ingevuld en ondertekend en bij FFP binnen zijn, wordt het verzoek tot certificering in behandeling genomen.

Lees hier de volledige toelichting bij verzoek tot certificering